25 листопада 2021 року представниці Української асоціації дослідників освіти Оксана Заболотна, Тетяна Медіна і Людмила Загоруйко взяли участь у засіданні Лабораторії жінок в Університеті імені Адама Міцкевича в Познані, де обговорили результати проєкту «Коли наука – жінка». Українська асоціація дослідників освіти разом з Познанським університетом імені Адама Міцкевича реалізовує цей проєкт за підтримки Університету Дофіна (Daufine University).
Відкрили засідання Лабораторії ректорка Університету імені Адама Міцкевича, професор Богуміла Каневська і проректорка Катажина Дзюбальська-Колачик. Вони ознайомили присутніх з історією університетських ініціатив, спрямованих на досягнення гендерної рівності.
Модераторки дискусії професорки Гражина Гаєвська й Івона Хмура-Рутковська ознайомили учасників дискусії з проектом, з методологією дослідження і його результатами, висновками і рекомендаціями після опитування професорсько-викладацького колективу факультетів точних наук Університету імені Адама Міцкевича в Познані.
Українські учасниці дискусії представили дві доповіді: «Університетська культура я гендерна рівність: Що? Хто? Як і Чому?» (”University Culture and Gender Equality: What, Who, How and Why?) (проф. Оксана Заболотна і проф. Світлана Щудло) і «На шляху кар’єри у STEM: хто і як вплинув на маршрут?» (“On the path to career in STEM: Who and What influenced the itinerary?) (доц. Людмила Загоруйко і доц. Тетяна Медіна).
Унаслідок активного обговорення вдалося дійти висновків, які були спільними для обох країн, а саме: незважаючи на те, що більшість респондентів не визнають існування проблеми гендерної нерівності в їхніх університетах, вони стверджують, що чоловіки мають переваги при працевлаштуванні, кар’єрному розвитку, керівництві проектами, отриманні фінансування, входження в редколегії видань і професійні асоціації.
Саме тому важливо проводити подальші дослідження в університетах і на їх основі впроваджувати в університетах План гендерної рівності. На це завдання спрямована діяльність Української асоціації дослідників освіти, 90 % членів якої – жінки, а отже, асоціація має відстоювати їхнє право на те, щоб оцінювали і оплачували їхню працю не за ознакою статі, а за професійні якості.
Інформація про проєкт: http://www.uera.org.ua/uk/node/166