Робоча група проекту «На освітніх перехрестях» представила результати дослідження у Міністерстві освіти і науки України

Надіслав(-ла): Shchudlo Svitlana / Щудло Світлана, дата: сб, 11/09/2019 - 16:51

 

 

 

6 листопада 2019 року у Міністерстві освіти та науки України відбувся брифінг експертної групи УАДО з представлення результатів проектів  «На освітніх перехрестях: науково обґрунтований діалог із національними меншинами у Чернівецькій та Закарпатській областях» та «Навчаємося разом» (Фінська підтримка української шкільної реформи) (керівник проекту УАДО - Світлана Щудло) 

Участь у заході узяли голова фінського проекту «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємося разом») Арто Ваатокарі, експерт з мовних питань проекту Ігор Хворостяний, спеціалістка проекту Оксана Нестерова, копірайтер проекту Георгій Арабулі, експерти проекту Оксана Заболотна, Тетяна Медіна, Наталія Варга, Марін Герман, Руслан Фатула, Начальник головного управління з питань інформаційної політики і комунікацій МОН Тетяна Голубова, радник Міністра освіти і науки України з питань комунікацій Іванна Коберник, державний експерт експертної групи з питань планування взаємодії зі стейкхолдерами директорату стратегічного планування та європейської інтеграції МОН Марія Дупак, начальник головного управління загальної середньої і дошкільної освіти директорату дошкільної і шкільної освіти МОН Юрій Кононенко, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в  загальної середньої освіти в Новій українській школі Інституту модернізації змісту освіти Неля Михайловська, начальник відділу міжнародного співробітництва, наукового та навчально-методичного забезпечення освітніх потреб національних меншин Інституту модернізації змісту освіти Тетяна Пилипенко, державний експерт експертної групи з питань європейської інтеграції та координації міжнародних зв’язків директорату стратегічного планування та європейської інтеграції МОН Тетяна Мовчан

Оксана Заболотна стисло розповіла про мету та завдання проекту, методи збору інформації. Спеціалісти з медіааналізу Марин Герман (Чернівці) та Руслан Фатула (Ужгород) повідомили присутніх про особливості сприйняття статті 7 Закону України «Про освіту» україномовними ЗМІ та ЗМІ національних меншин (зокрема, румунської та угорської). Був проаналізований зміст івентів, наведені основні меседжі та кількісні показники медіааналізу, а також запропоновані  деякі рекомендації щодо вибудовування стратегій комунікації між органами влади та національними меншинами.

Оксана Заболотна познайомила також з основними результатами та висновками, зробленими за результатами фокусованих групових інтерв’ю з учнями, батьками, вчителями та представниками органів управління освітою в Чернівецькій та Закарпатській областях. Аналіз ґрунтувався на відповідях на питання про перспективи реалізації мовної статті; визначенні ефективності шляхів, зазначених у Дорожній карті імплементації статті 7 Закону «Про освіту», а також ефективних шляхів побудови комунікаційної стратегії щодо вироблення позитивного ставлення до вивчення української мови.

За її словами, освітянська громада, з одного боку, не заперечує необхідність володіння державною мовою, з іншого боку – наводить багато причин, які ускладнюють перехід на викладання в школах українською мовою; зауважено, що одночасно з Законом «Про освіту» мав би бути прийнятий Закон про захист прав національних меншин, спрямований на забезпечення справедливого співвідношення між захистом прав національних меншин і збереженням державної мови. Також експерт зазначила, що необхідно відмовитися від застосування «дефіцитного підходу»  до мовного питання і не представляти його як намагання компенсувати «брак» володіння державною мовою. Були наведені конкретні пропозиції, які лунали на фокус-групах в обох областях.

Тетяна Медіна ознайомила присутніх з рекомендаціями круглого столу за результатами обговорення висновків фокус-груп та медіа-аналізу в Чернівецькій області (м. Чернівці, 6 червня 2019 р.), а Наталія Варга розповіла про аналогічний захід щодо обговорення висновків досліджень у Закарпатській області (м. Ужгород, 1 липня 2019 р.).

Учасники брифінгу з боку МОН України задали важливі питання, які дозволяють зробити більш ґрунтовний аналіз під час складання підсумкового звіту.

Фотозвіт: https://drive.google.com/drive/folders/1sQSlcKC7R01Uv5YHHd89ky9873Ov-Z0q?usp=sharing

1

 

 

1

1

1

1